Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pohled na gladiátory z druhé strany. Můj svět MMA za klecí

Už dlouho jsem nebyl na MMA turnaji jen jako divák. Vždycky jsem tam nějakým způsobem pracovně. Většinou sedím u klece a koučuju někoho z Penta gymu.

Jsou ale i výjimky, kdy se tam, jako komentátor, novinář nebo expert ve studiu, tak říkajíc vetřu. Prostě se objevím na místě, kde byste mě nečekali.

A přitom jsem k těmto profesím vždycky tíhnul. Na komentátora jsem si hrál snad milionkrát, že píšu se celkem ví, tak proč to nezkusit naostro?

Mám pocit, že vždy když se mi naskytla příležitost a zavolal mi můj komentátorský guru Jirka Paluska, novinář Libor Kalous, O2TV Sport či Nova sport, jednalo se o mimořádnou MMA událost – nebo tedy aspoň podle mě.

První vystoupení za komentátorským pultem jsem absolvoval v březnu 2016 v Příbrami na GCF 34. Na fightcard byla kromě Miroslava Brože, Radka Šopova, Bohumila Lungrika i jistá Lucie Pudilová, která ten den bojovala o titul. Proti ní se postavila Maďarka Melinda Fabian.

Obě zápasnice předvedly neskutečnou pětikolovou bitvu, kterou těsně na body vyhrála a pás organizace GCF získala domácí bojovnice. Zajímavé na tom je, že já to s Jirkou Paluskou viděl jinak a také jsme o tom spravoval diváky u televize. Naštěstí nejsme rozhodčí, Lucie se mohla radovat z vítězství a nás v Příbrami neukamenovali.

Těžko říct, jak by se vyvíjela její skvělá kariéra, kdyby to bodoví viděli stejně jako my. Na druhou stranu se i její poražená soupeřka nakonec jako první Maďarka dostala do UFC. Kvalita se prostě prosadí!

Podruhé jsem se objevil za komentátorským pultem na turnaji GCF 41, s podtitulem Night of Legends. S kariérou se zde loučilo spoustu skvělých zápasníků, v neposlední řadě i Michal Hamršmíd, nejlepší zápasník dekády. Právě s ním jsem vybojoval svůj první zápas ve Vale Tudu (předchůdce dnešního MMA) a bylo mi ctí, že jsem mu mohl sekundovat i při jeho rozlučce.

Z toho turnaje mám fotku s Orlandem Bloomem. Heč. Deník Blesk mě s ním zvěčnil ve chvíli, kdy držím mikrofon a nade mnou sedící britský herec sleduje české zápasníky.

Povedlo se mi komentovat i zápas UFC. Jeden. Trochu smutná zkušenost. Viktor Pešta tehdy zápasil s Marcinem Tyburou. V noci pro mě přijel taxík, odvezl mě na Barrandov, Viktor dostal v druhém kole KÁočko a já jel zase zpátky.

Coby novinář jsem se protlačil tohle léto na Štvanici na turnaj organizace Oktagon. Právě tento tenisový svatostánek považuji za nejúžasnější arénu, ve které jsem, kdy byl. Z toho místa sálá energie, když si uvědomím, jaké legendy tam zápasily. I když tenisové. Vždycky si tam připadám jako v koloseu, ve kterém se zápasníci stávají skučenými gladiátory.

Zážitek mi trochu kalí vzpomínka na reportéra Českého rozhlasu, který v naší loži neustále sprostě nadával českým zápasníkům a přivedl mě do rozpaků před Attilou Véghem, když mě představil jako trenéra Viktora Pešty, šampiona UFC! Možná by si tenhle člověk měl vyzkoušet pár minut v kleci. Pokud by nedostal rozum, dostal by aspoň na budku.

Naposledy jsem držel mikrofon mezi svátky, kde jsem se stal po boku komentátora O2TV Sport Davida Sobíška expertem ve studiu, na akci XFN Marpo vs. Rytmus! K prasknutí narvaná O2 aréna, svátek bojových sportů u nás! Co víc si přát?

Sečteno a podtrženo, poslední, do čeho jsem ještě nefušoval, je moderátor uvnitř klece. Jestli by mě to lákalo? Rozhodně ne. Měl bych z toho hrůzu, za což vděčím soudružce učitelce ze základní školy. Málem mě zabila, když jsem při recitaci budovatelské poezie pro vojenskou elitu zapomněl text. Teď se to se mnou táhne.

Naposledy, když jsem se při exhibici na BUDO show představil davům, měl jsem takové okno, že mě neprobudily ani údery kolegy, který je, aby situaci zachránil, do mě vysypal.

Proč to ale píšu? V Praze bude UFC. Tak jsem si myslel, že kdyby třeba Joe Rogen nemohl a oni hledali náhradu, tak tady najdou moje CV!

Autor: Daniel Barták | úterý 8.1.2019 7:07 | karma článku: 5,77 | přečteno: 184x
  • Další články autora

Daniel Barták

Poslední svého druhu. Zabiják ze staré školy.

8. srpna nad ránem nás čeká střed dvou těžkotonážníků bojujících v hlavním zápase večera o prozatímní titul těžké váhy organizace UFC. Američan Derrick Lewis proti dosud neporaženému Francouzi Cirylu Gane.

7.8.2021 v 15:43 | Karma: 6,43 | Přečteno: 243x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Osamělý vlk, pán tenké hrany mezi vítězstvím a porážkou

Sobota zalitá sluncem, neděle jak by smet. Teď jenom neusnout a kolem druhé po půlnoci být u toho, jak paprsky štěstí dopadnou i na slovenského UFC zápasníka Ľudovíta Kleina.

10.5.2021 v 10:22 | Karma: 4,65 | Přečteno: 140x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Tu kávu si nedávej, přiletí loket z pekla

Chcete si dát dobrej thriller, ale fakt jako hodně dobrej? Koukněte se na zápas Jirky Procházky s Dominickem Reyesem

2.5.2021 v 14:49 | Karma: 8,57 | Přečteno: 300x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Když vítězství přebije fanoušek myslitel. Má být přítelkyně u klece?

Dokoukal jsem zápas Michala Martínka na posledním ACA a po něm, já hlupák, sroloval pod video a začal číst komentáře

29.4.2021 v 7:07 | Karma: 5,34 | Přečteno: 187x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Uspat Masvidala? Lepší, než probudit rodinu

Člověk občas, často, nemá chuť v neděli vstávat kolem čtvrté ráno, a to i přesto, že je na programu nabitá karta UFC 261.

27.4.2021 v 13:13 | Karma: 4,59 | Přečteno: 141x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:50

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 55
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 398x
Jsem trenér MMA a Brazilského jiu-jitsu v Penta gymu Praha. Píšu hororové povídky a MMA blog. Loni mi vyšel horor Stinná místa a letos kniha o historii MMA Život v kleci. Vše o mě můžete najít na www.danbartak.cz
Co je MMA? Je to zkratka anglického Mixed Martial Art. Jedná se o moderní plnokontaktní sport, využívající kopy, údery, zápas ve stoje, porazy a boj na zemi (údery, páky a škrcení) různých bojových a sportů.

Seznam rubrik