Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

MMA po italsku. Půlnoční s Elvisem

Znáte to. Občas se na něco těšíte a nakonec to dopadne úplně jinak. Na druhou stranu, když se sejdou dva blogeři na jednom MMA podniku, mělo by to být takové, aby bylo o čem psát. 

Tím druhým blogerem byl Michal Hořejší, zápasník Penta gymu, který svůj zápas a naši výpravu popsal na MMAlife.cz. Třetí do party byla Tatiana Taran, která měla absolvovat svůj MMA debut.

Když mi promotér turnaje Mushin Fighting zmínil, že se bude zápasit u Lago di Garda, zaplesalo mi srdce. Hory a jezera, to je moje. Pohled z letadla, kdy jsme přelétali nad Alpami, mě ještě víc utvrzoval v tom, že to bude pecka. Bohužel skutečnost byla trochu jiná. Ale pěkně od začátku.

Na tenhle výlet jsem poprvé vytáhl batoh, který jsem vyfasoval na UFC v Hustonu. Pravda, mohl jsem si ho brát už dřív, turnaj v Hustonu se uskutečnil snad před rokem, ale trochu jsem se bál, aby se mi na letišti někam nezatoulal. Přece jen je to památka a pěkná relikvie.

Na letišti jsme se šli odbavit. Dřív než jsem se stačil pořádně zorientovat, putoval můj batoh po pásu místo do Bergama do Eindhovenu.  Po dvaceti minutách se sice vrátil, ale už to naznačovalo, že nepůjde o jen tak obyčejný výlet.

Let proběhl v klidu. Na letišti nás nabral promotér a odvezl do zapadlého městečka Nuvolera, vzdáleného 15 kilometrů od Lago di Garda. Náš sen podívat se k jezeru (Michal se tam chtěl vykoupat) se pomalu rozplýval. Při vstupu do hotelu stojícího vedle hřbitova nás přivítal starší domorodec, zřejmě majitel. Jen co otevřel pusu, bylo jasné, že tady to s Angličtinou nepůjde. Oprášil jsem tedy svou skvělou italštinu, z níž znám tři slova (a jedno z nich je Fiat) a pustil se do plynulé konverzace. Po večeři mi došlo, že italština je vlastně velmi podobná češtině. Jen to prostě na konci stačí natáhnout. Spaghééétti, risoootto, ravioooli. Nic, co by našinec nezvládl.

Druhý den byl na snídani výběr ze dvou druhů croissááántů, ale my se chystali do sauny. Michalovi i Táně scházela cca tři kila. Čas odjezdu jsme z původní druhé hodiny odpolední usmlouvali na jednu. Samozřejmě Italové přijeli ve dvě, protože i tady platí, že první slovo platí, a vzali nás na plavecký stadion, asi půl hodiny od Nuvolera.

Do sauny se muselo v plavkách, což vadilo Michalovi a nesmělo se tam v sauna obleku, což přišlo divné Táně. První kolo Táňa trochu přetáhla. Zatočila se jí hlava a chvíli zůstala sedět na podlaze. Když to viděl plavčík, oznámil nám, že už tam nepůjde. Táňa byla po chvíli v naprostém pořádku a rozhodla se zákaz ignorovat. Jinak by požadovanou váhu nikdy neshodila. Od té chvíle se na nás všichni koukali jako na blázny. Já jsem chodil kolem bazénu v civilu. Táňa po každém kole natáhla sauna oblek a Michal se nabaloval do teplákové soupravy. Prostě klasické MMA shazování. Plavčík nad tím jen nechápavě kroutil hlavou, gestikuloval a říkal něco italsky. Nakonec si nechal podepsat reversy.

Oficiální vážení proběhlo, jak mělo. Michal i Táňa váhu udělali, stejně tak její soupeřka. Jen Michalův soupeř vzkázal, že se bude vážit až v den zápasu. Což nám nevadilo.

Druhý den jsme šli v jednu hodinu na halu. Podle startovní listiny, kde figurovalo spoustu cizinců, to vypadalo na velký galavečer. Hala však byla malá, velikostí připomínající tu z rodných Říčan, v níž se pořádaly první turnaje MMA organizace GCF. Maximálně pro pět set sedících lidí.

Silvano Bolognani, soupeř Michala Hořejšího, se postavil na váhu, a světe div se, převážil. O pár deka, ale stejně musel jít běhat. Za dvacet minut se zpocený vrátil. Měl o dvě stě gramů víc než předtím! Zkoušeli dát váhu na jiné místo, ale ona si stále na svém. Silvano šel běhat. Za dalších dvacet minut se vrátil. Trochu shodil, ale pořád to nebylo ono. Začínal být frustrovaný, tak se mi ho trochu zželelo a řekl jsem mu, ať si svlékne spodky. Byly nasáklé potem, a i když to mu v první chvíli nevěřil, udělalo to ten rozdíl, který mu zbýval do dohodnuté hmotnosti.

Turnaj začal po osmé hodině večer s klasickým zpožděním. Celý galavečer byl koncipován jako přehlídka bojových umění, který ráno odstartoval turnaj v K1. Na hlavní kartě se pak střídalo MMA s K1 nebo kickboxem. Podle toho to také vypadalo. Napravo stál ring, nalevo klec. Uprostřed čekala hudební skupina, jejímž frontmanem byl samotný Elvis Presley! Za ním pak probíhalo cvičení v šátcích. Hala byla zaplněna jen z poloviny. Nevím, kolik bylo platících, ale přišlo mi, že devadesát procent publika tvořili bojovníci, kteří zápasili dopoledne, a jejich týmy.

Táňa šla na řadu jako druhá. Sice ve svém debutu se zkušenější zápasnicí TKO prohrála, ale určitě podala slušný výkon, na kterém se dá do budoucna stavět. Vždyť je jí teprve 19 let.

Michal Hořejší měl jít předposlední zápas galavečera. Po nějakém pátém šestém utkání jsme se začali pomalu rozcvičovat. Všechno šlo, jak mělo. Michal vypadal na lapách fakt dobře, jenže co čert nechtěl, v devátém zápase inkasoval jeden z borců těžké KO a záchranka ho musela vzít do nemocnice. A protože bez ní to prostě nejde a nemocnice byla bůhví kde, turnaj musel být na pětačtyřicet minut přerušen!

Diváci i účinkující se odebrali do blízké kavárny, což jak se zdálo, nikomu z přítomných nevadilo. Na place zůstal jen italský Elvis se svými nesmrtelnými hity.

Do kavárny jsme se odebrali i my. Nebo takhle. Táňa si rozestlala na tribuně, kde posléze usnula a Michal, který normálně chodí spát po Růžovce, si šel dát kafe.

Když se záchranka vrátila, bylo po jedenácté hodině. Michal sice tipoval, že turnaj před dvanáctou zruší, ale nakonec se musel jít znovu rozcvičovat. Do klece se dostal v půl jedné ráno! Zažil jsem to teprve podruhé v životě, aby se zápasy neplánovaně přehouply do druhého dne. Poprvé to bylo v Rusku.

Naštěstí kafe Michala nakoplo a do tří minut bylo po zápase! Vyhrál na škrcení zvané triangl. Škarohlídci, kteří v Česku sledovali přenos on-line, sice brblali, že tam mohl vydržet o něco déle, když tak dlouho čekali, ale podle mě byli rádi, že to takhle dopadlo.

Druhý den naštěstí probíhal podle plánu a my se v klidu vrátili do Prahy. Před týdnem jsem se do Itálie fakt těšil, ale teď jsem byl rád, že už jsem doma. Na druhou stranu je aspoň o čem psát. Viď, Michale.

Autor: Daniel Barták | pátek 3.3.2017 7:00 | karma článku: 12,81 | přečteno: 118x
  • Další články autora

Daniel Barták

Poslední svého druhu. Zabiják ze staré školy.

8. srpna nad ránem nás čeká střed dvou těžkotonážníků bojujících v hlavním zápase večera o prozatímní titul těžké váhy organizace UFC. Američan Derrick Lewis proti dosud neporaženému Francouzi Cirylu Gane.

7.8.2021 v 15:43 | Karma: 6,43 | Přečteno: 243x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Osamělý vlk, pán tenké hrany mezi vítězstvím a porážkou

Sobota zalitá sluncem, neděle jak by smet. Teď jenom neusnout a kolem druhé po půlnoci být u toho, jak paprsky štěstí dopadnou i na slovenského UFC zápasníka Ľudovíta Kleina.

10.5.2021 v 10:22 | Karma: 4,65 | Přečteno: 140x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Tu kávu si nedávej, přiletí loket z pekla

Chcete si dát dobrej thriller, ale fakt jako hodně dobrej? Koukněte se na zápas Jirky Procházky s Dominickem Reyesem

2.5.2021 v 14:49 | Karma: 8,57 | Přečteno: 300x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Když vítězství přebije fanoušek myslitel. Má být přítelkyně u klece?

Dokoukal jsem zápas Michala Martínka na posledním ACA a po něm, já hlupák, sroloval pod video a začal číst komentáře

29.4.2021 v 7:07 | Karma: 5,34 | Přečteno: 187x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Uspat Masvidala? Lepší, než probudit rodinu

Člověk občas, často, nemá chuť v neděli vstávat kolem čtvrté ráno, a to i přesto, že je na programu nabitá karta UFC 261.

27.4.2021 v 13:13 | Karma: 4,59 | Přečteno: 141x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Šokovaný muž se ocitl v Praze na cizí planetě MMA. Chce být slavnější než McGregor

Vážení přátelé, dovolte mi se s vámi podělit o naprosto neuvěřitelnou zkušenost. Před několika dny jsem obdržel následující email: Vážený pane Bartáku, jmenuji se Mamir Tahini. Ano Mamir! Jako ta vaše zkratka z posledního blogu.

1.7.2020 v 7:07 | Karma: 6,34 | Přečteno: 152x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Nedoceněné aspekty MMA. Co má tento sport společné se sexem? Budete se divit!

V jednom blogu jsem napsal, že MMA zápas je lepší než sex a hned jsem to schytal. Na blogu idnes.cz mi jeden z čtenářů napsal, že neví, co si má myslet o člověku, který vymění rozbitý čumák za sex?

25.6.2020 v 7:07 | Karma: 9,72 | Přečteno: 379x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Nezapomeňte na první trénink. Tady se vám může změnit život!

Ne každý si vybaví, jaké to bylo, když poprvé vstoupil do tělocvičny. Poprvé bosou nohou promáčkl tatami a zažil trénink nějakého bojového umění či sportu. Zvlášť, když už je to, jako v mém případě, přes třicet let.

17.6.2020 v 7:07 | Karma: 5,67 | Přečteno: 166x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Zapovězené slovo při sparingu. Nikdy ho neříkejte!

Jste pověrčiví? Já docela jo. Hlavně jako sportovec. Ale i teď jako trenér mám určité rituály, které se snažím dodržovat, aby vše dobře dopadlo. Když jsem zápasil, nastupoval jsem v růžové oprané mikině.

10.6.2020 v 7:07 | Karma: 6,45 | Přečteno: 375x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Když bouchnou saze při sparingu. V mžiku tu je bitka

Člověk by řekl, že každý ví, co znamená slovo lehký. Není tomu tak. Bohužel někteří o něm mají skreslené představy. Možná to slovo ani neznají, zvlášť v souvislosti se slovem sparing.

5.6.2020 v 7:07 | Karma: 7,64 | Přečteno: 289x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Když se ocitnete v prazvláštním cizím světě MMA. Jak byste bojovali vy?

Možná jde o přímou úměrnost. Čím víc je v republice cizinců, tím víc jich navštěvuje Pentu. Nejvíc asi Slováků a kluků z bývalého Sovětského svazu. Ti mají boj v krvi.

3.3.2020 v 7:07 | Karma: 7,78 | Přečteno: 197x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Výjimečný pocit, kteří zažijí jen někteří. Je lepší než sex. Chcete taky?

Na tréninku tomu dávají sto procent, ve většině případů i víc. Jdou za hranici své komfortní zóny, někdy mají pocit, že ani po čtyřech nedojdou domů. Dřou, jdou za opojným okamžikem, který nabízí vulkán emocí.

29.1.2020 v 7:07 | Karma: 11,85 | Přečteno: 423x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Když zápasník dozraje a je ostrý jako břitva. Skalník do toho říznul!

Hlava je sviňa, zvlášť, pokud se vám do ní dostanou pochybnosti o vás samých. Když jsem viděl nastupovat Jirku Procházku a Fábio Maldonada na hlavní zápas japonské organizace Rizin, byly to dva rozdílné světy.

16.10.2019 v 7:07 | Karma: 6,04 | Přečteno: 176x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Jak se stát „miláčkem“ sociálních sítí. Buď Peštou!

A už je to tady zase, Viktor Pešta, jak se říká, strčil ruku do vosího hnízda a na sociálních sítích to je jedno píchnutí, popopíchnutí za druhým. Už mi to přijde jako takový kolorit naší scény. Cokoliv Viky udělá, udělá špatně.

4.10.2019 v 7:07 | Karma: 8,94 | Přečteno: 303x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Z trenéra jsem se stal rozhodčím. Přesto slavil někdo jiný. Proč?

Upřímně, já ty odvety nemám rád. Pro fanouška asi v pohodě, ale jako trenér... Jsou prostě zrádné. Hlavně, když jste první zápas vyhráli, co získáte tím, že se střetnete se stejným soupeřem ještě jednou?

27.9.2019 v 7:07 | Karma: 9,36 | Přečteno: 170x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Hodiny, kdy si plníte sny. Jak jsem si sáhl na UFC

Je 30. květen 2014. Nasedám do Toyoty GT86, kterou řídí Jirka Mamut Paluska. Cíl je jasný: Nach Berlin. Těšíme se moc, vždyť zítra tam bude mít na turnaji nazvaném UFC Fight Night 41: Mark Munoz vs Gerard Mousasi Viktor Pešta svůj

6.6.2019 v 7:07 | Karma: 6,85 | Přečteno: 168x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Kopačka do vajec, i ztracená čočka. MMA je i pro starý. Hlavní je mít koule!

„Tak jsem se ráno probudil a sám sebe se zeptal: Zda mi to stojí za to? Už se těším, až to budu mít za sebou,“ řekl třiačtyřicetiletý novinář Libor Kalous,

29.5.2019 v 7:07 | Karma: 10,21 | Přečteno: 401x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Pohled na gladiátory z druhé strany. Můj svět MMA za klecí

Už dlouho jsem nebyl na MMA turnaji jen jako divák. Vždycky jsem tam nějakým způsobem pracovně. Většinou sedím u klece a koučuju někoho z Penta gymu.

8.1.2019 v 7:07 | Karma: 5,77 | Přečteno: 184x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Stojíme na křižovatce bojových sportů v Česku? Před lety sci-fi, dnes vyprodaná show

Za poslední tři roky jsem si vzal oblek jen dvakrát. Na Blogera roku 2016 a na XFN Marpo vs. Rytmus v O2 aréně.

28.12.2018 v 19:23 | Karma: 8,35 | Přečteno: 350x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Talent vs. píle. Protrpěná remíza

Talent může být dar i prokletí. Zvlášť, když si začnete myslet, že to zvládnete jen s ním a přestanete na sobě pracovat.

18.10.2017 v 7:07 | Karma: 9,11 | Přečteno: 427x | Diskuse| Sport
  • Počet článků 55
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 398x
Jsem trenér MMA a Brazilského jiu-jitsu v Penta gymu Praha. Píšu hororové povídky a MMA blog. Loni mi vyšel horor Stinná místa a letos kniha o historii MMA Život v kleci. Vše o mě můžete najít na www.danbartak.cz
Co je MMA? Je to zkratka anglického Mixed Martial Art. Jedná se o moderní plnokontaktní sport, využívající kopy, údery, zápas ve stoje, porazy a boj na zemi (údery, páky a škrcení) různých bojových a sportů.

Seznam rubrik