Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak by mohl vypadat český MMA mutant

Česká MMA scéna ač velice mladá měla a má své hvězdy. Není jich sice moc, ale jsou. A mě napadlo ze současné generace hvězd a hvězdiček vytvořit prototyp top zápasníka.

Mutanta napříč váhami, který by mohl být schopen zápasit o nejvyšší pocty v jakékoliv z prestižních organizací.

Kritéria? Aniž bych chtěl někoho urazit, hledal jsem borce, který se narodil v Česku. Upřímně tím jsem si to trošku zkomplikovat, protože jsem musel z potencionálních uchazečů vyškrtnout takové borce, jakými jsou Eldar ‚Yakuza‘ Rafigaev nebo Makhmud Muradov. Další podmítkou bylo, aby dotyčný zápasník stále aktivně zápasil a to na profesionální úrovni. Tím jsem musel vypustit spoustu skvělých amatérů a již neaktivní borce.

Abych nebyl na výběr toho nejlepšího úplně sám, požádal jsem o pomoc fanoušky na své facebookové fan stránce. Ty dali dohromady několik jmen, ale to mi nestačilo. Chtěl jsem mít výběr o trochu větší, a tak jsem se podíval na poslední, už ale rok starý Český MMA žebříček na extraround.cz. Vybral jsem z něho kolem dvaceti jmen napříč vahami a začal přemýšlet.

Postoj:

Kdybych měl vybrat jedno jméno, je to určitě Jiří Procházka. Na něho je radost se dívat. Mám rád jeho pohyb, za který dokáže schovat řadu úderů a kopů, zvlášť naskočená kolena. Perfektně využívá svoji výšku a rozsah končetin. Jsou tu ale i další, jejichž postoj má top parametry. Například Petr Ondruš, z mladší generace třeba Matuš Juráček.

Wrestling:

Tady neřeknu jedno jméno, ale rovnou dvě. Karlos Vémola a Viktor Pešta. Oba prošli UFC a dovolím si z nich udělat jakýsi mix. Vémola bývalý zápasník, na němž mě nejvíc baví síla a drive, jakými své soupeře přejíždí. Pešta skvěle dokáže využít soupeřův pohyb dopředu a hodit ho. Oba zdobí i velice kvalitní práce na kleci. Jinak naše scéna nabízí i další zajímavá jména, například bývalé judisty Rudolfa Kříže nebo Jaroslava Pokorného.

Zem:

V Česku asi nejmladší disciplína, ale i tak se zde dají najít velice kvalitní zápasníci. Viděl bych to na mix Patrika Kincla a Miloše Petráška. Oba mám trochu zafixované jako ty, kteří dávají kimury (páka na rameno) na počkání. Skvělý grappler je i Víťa Vávra, ale i další. Všichni jsou schopni ukončit zápas submisí. Dokážou útočit ze zad i z vrchu a tyto pozice si pohlídat. V této disciplíně, tedy kontrole top pozice, se mi hodně líbí například Ondřej Skalník. Na zemi je také důležitý takzvaný ground and pound. Abych zde neopakoval ta samá jména jako Vemola nebo Pešta s jeho proslulou ‚Bába pod kořenem‘, našel jsem si svého ground and pound mastra. Tomáše Stehlíka.

Co dál by neměl MMA zápasník postrádat?

Tah na branku v podání Karlose Vemoli. X faktor Filipa Macka, u kterého nikdy nevíte, co udělá.  Správnému bojovníkovi nesmí chybět ani válečnické srdce. Co takhle Thorovo? Tedy Tomáše Kužely. Zápasník by měl být i dobrou psychiku. Což je alfa a omega všeho. Jednoznačně volím samuraje Jirku Proházku a jeho volbou tak uzavírám pomyslný kruh.

Možná jsem na někoho zapomněl, někoho nevyzdvihl tak, jak by si sám představoval. Sorry, ale každý má možnost si svého mutanta vytvořit sám. Někomu se možná zdá, že jsem do svého seznamu vybral až příliš kluků z Penta gymu. Nedivte se, znám je nejlíp.

Nicméně i tak mám pocit, že tenhle hybrid by se směle mohl rovnat s těmi nejlepšími. Vždyť jsou v něm kluci se zkušenostmi z UFC, Rizinu, ACB nebo M-1.

Podle jmen a vah, v kterých vyvolení zápasí, bych svého mutanta viděl někde mezi middleweight a light heavyweight. To znamená mezi -84 kg a -93 kg, tedy žádná muší váha. Ale i v nižších váhových kategoriích máme své hvězdičky, ze kterých bych dokázal splácat velice zajímavého válečníka.  Například Filip Macek, Ondřej Skalník, David Dvořák, David Skřišovský v těch úplně nejnižších vahách. O něco víš, to pak může být Vít Vávra, Matěj Kuzník, Michal Hořejší, David Kozma nebo Michal Lebduška.

Dala by se vytvořit i česká mutantní žena. I když popravdě není moc z čeho vybírat, myslím, že by to byla skvělá bojovnice. Jen si to vezměte: postoj Lenka Pudilová, wrestling Simona Soukupová, zem Magdalena Šormová. Hodně vražedná kombinace.

Co na závěr? Co by. Svého Czech MMA mutanta už mám. Teď ho jen vypustit do klece a sledovat, jak bude úspěšný.

Autor: Daniel Barták | čtvrtek 29.9.2016 7:00 | karma článku: 13,96 | přečteno: 756x
  • Další články autora

Daniel Barták

Poslední svého druhu. Zabiják ze staré školy.

8. srpna nad ránem nás čeká střed dvou těžkotonážníků bojujících v hlavním zápase večera o prozatímní titul těžké váhy organizace UFC. Američan Derrick Lewis proti dosud neporaženému Francouzi Cirylu Gane.

7.8.2021 v 15:43 | Karma: 6,43 | Přečteno: 243x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Osamělý vlk, pán tenké hrany mezi vítězstvím a porážkou

Sobota zalitá sluncem, neděle jak by smet. Teď jenom neusnout a kolem druhé po půlnoci být u toho, jak paprsky štěstí dopadnou i na slovenského UFC zápasníka Ľudovíta Kleina.

10.5.2021 v 10:22 | Karma: 4,65 | Přečteno: 140x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Tu kávu si nedávej, přiletí loket z pekla

Chcete si dát dobrej thriller, ale fakt jako hodně dobrej? Koukněte se na zápas Jirky Procházky s Dominickem Reyesem

2.5.2021 v 14:49 | Karma: 8,57 | Přečteno: 300x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Když vítězství přebije fanoušek myslitel. Má být přítelkyně u klece?

Dokoukal jsem zápas Michala Martínka na posledním ACA a po něm, já hlupák, sroloval pod video a začal číst komentáře

29.4.2021 v 7:07 | Karma: 5,34 | Přečteno: 187x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Uspat Masvidala? Lepší, než probudit rodinu

Člověk občas, často, nemá chuť v neděli vstávat kolem čtvrté ráno, a to i přesto, že je na programu nabitá karta UFC 261.

27.4.2021 v 13:13 | Karma: 4,59 | Přečteno: 141x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Do Sněmovny by se v březnu dostalo pět stran. TOP 09 vypadává, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Aktualizujeme Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

  • Počet článků 55
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 398x
Jsem trenér MMA a Brazilského jiu-jitsu v Penta gymu Praha. Píšu hororové povídky a MMA blog. Loni mi vyšel horor Stinná místa a letos kniha o historii MMA Život v kleci. Vše o mě můžete najít na www.danbartak.cz
Co je MMA? Je to zkratka anglického Mixed Martial Art. Jedná se o moderní plnokontaktní sport, využívající kopy, údery, zápas ve stoje, porazy a boj na zemi (údery, páky a škrcení) různých bojových a sportů.

Seznam rubrik