Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vypnutá televize i znovuzrození. Jaké to je, dostat KO!

Minulý týden jsem přemýšlel o novém blogu a vtom jsem si vzpomněl na rozhovor s bývalým redaktorem deníku Sport Frantou Prachařem. Tehdy jsem měl takové hluché období a požádal ho o radu.

‚Hele, zajímalo by mě, jaké to je dostat KO? O tom bys měl napsat,‘ povídá.

‚OK, jestli tě to tolik zajímá, řeknu klukům z Penty. Určitě ti rádi vyhoví,‘ odbyl jsem ho a hledal jiné téma. No, a teď se mi to tak nějak vrátilo jako bumerang a já si řekl, proč ne? Téma blogu jsem ale krapet rozšířil. A to na dvě otázky: Jaké to je dostat takovou ránu, že vás soupeř vypne? A jaké to je, když vás někdo škrtí a vy se nestihnete včas vzdát a usnete?

Protože jsem ani jedno ve své sportovní kariéře na vlastní kůži nezažil a ani po takové zkušenosti netoužím, potřeboval jsem najít někoho, kdo ví, o čem je řeč. Pár tipů jsem měl a tak jsem začal psát. Nejdřív takový ten úvod do problematiky, s tím, že kluků se zeptám až pak.

Se sešitem a propiskou v ruce jsem vyrazil na Letnou (rád u psaní chodím) a pustil se do toho. Napsal jsem tři odstavce a zarazil se. Najednou jsem věděl, že nesmím pokračovat.

Možná se vám to bude zdát jako hloupost nebo dokonce k smíchu, ale já na tyhle věci prostě věřím. Už jsem o tom psal v jednom ze svých předešlých blogů – Snění nesnění o MMA - a jak to tak vypadá, budu se k tomuhle tématu sem tam vracet. O čem že to mluvím? No přeci o síle myšlenky. Ta je podle mě obrovská.

Blížily se totiž dva turnaje, na které jsme měli jet, a já rozhodně nestál o to, abych svým svěřencům nějaké to káóčko nebo škrceníčko přivolal. Dobře si totiž pamatuju, jak si svého času Radek Veřmiřovský vymodlil knock out cestou na zápas do Hradce Králové. Stačilo jenom pronést: To by byla prdel, kdybych ho dostal. A po 24 sekundách pobytu v kleci jsme ho museli křísit. Od té doby tyhle řeči před zápasem okamžitě utínám.

Takže jsem sešit s propiskou zase uklidil a doufal, že je tím vše zažehnáno. Teď, když se na to dívám zpětně, tak si tak úplně jistý nejsem. Myšlenka totiž byla vyslovena a věci se daly do pohybu.

Opava 10. září. Na amatérské lize nastupuje za nás Petr Kindl proti Martinovi Jurtíkovi, který se v naší tělocvičně také párkrát ukázal. V druhém kole se Martin dostává pod Petra a ten ho zasahuje údery do hlavy a do těla. Oba se zvedají. Petr jde do tlaku a po jednom z úderů Martin padá jako podťatý. Vyhráli jsme!

Po zápase mi to nedá a jdu za Martinem. Vysvětlil jsem mu, o čem chci nebo vlastně nechci psát a zda mi může říct své pocity. Souhlasil.

Jaké to tedy bylo? Řekl, že viděl světlo. Na chvíli byl úplně mimo a pak se znovu nahodil. Jako byste vypnuli a zapnuli televizi. Po zápase byl v naprosté pohodě. A to bylo dobře. Viděl jsem už spoustu káóček. Těžších než tohle. Zápasníci po nich často nevědí, která bije. Neustále se ptají na ty samé věci. Kolik je hodin? Kde jsou? Kdy půjdou zápasit? Často se jim část zápasu nebo dne vymaže z hlavy. Naštěstí tohle nebyl ten případ.

V druhém zápase nastupuje Dan Zámečník s Jakubem Tichotou. Tři kola do sebe tito dva mladí nadějní borci tlučou, hází se a zase tlučou. Nedají si vůbec nic zadarmo. Podle mě nejlepší zápas večera.

Ve třetím kole Jakub Danovi nasazuje triangl. Dan se nestíhá vzdát a v těsném škrcení posléze usíná. Svůj zážitek popsal druhý den na facebookovém profilu:

Když si teď přehrávám probuzení, musím se smát. Byl jsem úplně mimo, ležel jsem na zemi a koukal na lidi, co nade mnou stáli a snažili se mě probudit. Jééé, hele, to je Dan, můj trenér, říkal jsem si. Ale co tady dělá? Jééé, a tohle je Magdička (Magdalena Šormová, která se mnou byla jako druhý trenér). Co se to děje? Bylo mi fakt skvěle. Z druhé strany na mě mluví nějaká paní, kterou vůbec neznám (byla to paní doktorka). Začínal jsem pomalu vnímat jejich slova, ve kterých se mě ptali, jestli jsem v pohodě… Asi jsem řekl, že jsem, ale šiška se mi furt točila jako prase a ani za pí.. se mi nechtělo vstávat, protože jsem byl maximálně vyčerpanej a bylo mi vážně příjemný si tam jen tak ležet a užívat si to "znovuzrozeni“.  Nevím, jak dlouho jsem tam takhle ležel, ale když jsem vstal, lidi mi tleskali. Vážně skvělý, jsem si říkal…

Zdálo se, že už mám tedy všechno, co k dopsání blogu potřebuji a to i přesto, že bych o to nějak stál. S touhle myšlenkou jsem se přesunul do Olomouce, kde druhý den měli zápasit Michal Nepraš a Jirka ‚Mamut‘ Paluska.

Michal Nepraš nastoupil proti domácímu Vojtovi Hrabčíkovi a za osmnáct sekund bylo vymalováno! Michal vyhrává TKO. Vojty se ani neptám, jaké to bylo. Jeden názor mám a to mi stačí, říkal jsem si.

V hlavním zápase večera olomoucké publikum vítá Jirku Palusku a Dana Dittricha. Mamut je v průběhu zápasu lepší, ale nemůže velmi houževnatého soupeře ukončit. Oba borci se po boji na zemi dostávají do postoje. Najednou Dan Dittrich kope a zasahuje Jirku Palusku mezi nohy. Ten padá jak podťatý. V nikom z nás by se krve nedořezal. Jirka se válí po podlaze klece v strašlivé bolesti. Byl to faul. Neúmyslný, ale o to teď nejde. Mamutovi pomáháme na nohy a pak do nemocnice.

Cestou domů mám fakt blbej pocit. KO? OK! Škrcení jakbysmet, ale dostat nohou do rozkroku! To je bolest, která se nedá s ničím srovnat. Snad ani s porodem (dámské pokolení promine). Trochu si to beru za vinu, ale to jsem přece nechtěl. Síla myšlenky je obrovská, není radno si s ní zahrávat.

P. S.: Doufám, že se to Mamut nedozví a jestli jo, svedu to na Prachaře. Upřímně, byl to celé jeho nápad.

Autor: Daniel Barták | čtvrtek 15.9.2016 7:00 | karma článku: 15,32 | přečteno: 579x
  • Další články autora

Daniel Barták

Poslední svého druhu. Zabiják ze staré školy.

8. srpna nad ránem nás čeká střed dvou těžkotonážníků bojujících v hlavním zápase večera o prozatímní titul těžké váhy organizace UFC. Američan Derrick Lewis proti dosud neporaženému Francouzi Cirylu Gane.

7.8.2021 v 15:43 | Karma: 6,43 | Přečteno: 243x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Osamělý vlk, pán tenké hrany mezi vítězstvím a porážkou

Sobota zalitá sluncem, neděle jak by smet. Teď jenom neusnout a kolem druhé po půlnoci být u toho, jak paprsky štěstí dopadnou i na slovenského UFC zápasníka Ľudovíta Kleina.

10.5.2021 v 10:22 | Karma: 4,65 | Přečteno: 140x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Tu kávu si nedávej, přiletí loket z pekla

Chcete si dát dobrej thriller, ale fakt jako hodně dobrej? Koukněte se na zápas Jirky Procházky s Dominickem Reyesem

2.5.2021 v 14:49 | Karma: 8,57 | Přečteno: 300x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Když vítězství přebije fanoušek myslitel. Má být přítelkyně u klece?

Dokoukal jsem zápas Michala Martínka na posledním ACA a po něm, já hlupák, sroloval pod video a začal číst komentáře

29.4.2021 v 7:07 | Karma: 5,34 | Přečteno: 187x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Uspat Masvidala? Lepší, než probudit rodinu

Člověk občas, často, nemá chuť v neděli vstávat kolem čtvrté ráno, a to i přesto, že je na programu nabitá karta UFC 261.

27.4.2021 v 13:13 | Karma: 4,59 | Přečteno: 141x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Desítky miliard dolarů pro Ukrajinu a zákaz TikToku. Biden to podepsal

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  17:46

Aktualizujeme Ve středu podepsal americký prezident Joe Biden po několikaměsíčním schvalování v Kongresu zákon...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval blízkým spolužačky

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 17:22

Policisté v úterý zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při...

Izrael pokročil v přípravě akce v Rafáhu, civilisty ochrání, uvedl mluvčí vlády

24. dubna 2024  16:55

Izrael pokročil v přípravách pozemní operace namířené proti palestinskému hnutí Hamás v Rafáhu na...

V nahrávkách si stěžoval na bankovky. Bystroně z AfD potápí důkazy

24. dubna 2024  16:53

Nové důkazy v kauze německého politika strany Alternativa pro Německo Petra Bystroně potvrzují...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 55
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 398x
Jsem trenér MMA a Brazilského jiu-jitsu v Penta gymu Praha. Píšu hororové povídky a MMA blog. Loni mi vyšel horor Stinná místa a letos kniha o historii MMA Život v kleci. Vše o mě můžete najít na www.danbartak.cz
Co je MMA? Je to zkratka anglického Mixed Martial Art. Jedná se o moderní plnokontaktní sport, využívající kopy, údery, zápas ve stoje, porazy a boj na zemi (údery, páky a škrcení) různých bojových a sportů.

Seznam rubrik