Kecy v kleci 2016

27. 02. 2017 7:00:00
Takřka každodenní práce MMA trenéra přináší různé situace. Některé vás šokují, jiné pobaví, obohatí. Na některé by jste nejraději zapomněli.

Jsou i takové, s kterými by jste se chtěli, ať už z jakéhokoliv důvodu, který jsem tu napsal, podělit s ostatními. Od minulého roku se o to pokouším na své facebookové fan stránce a tohle je to nejlepší, co se tam za rok 2016 nashromáždilo.

Jsou chvíle, kdy si uvědomíte, že na sociálních sítích trávíte víc času než by bylo zdrávo. Třeba ve chvíli, kdy lidem na tréninku řekněte, že budou dělat techniku zvanou facebook.

Dnes na lapách proběhla zajímavá diskuze s naším nejlepším lyžařem Kryštofem Krýzlem:
Povídám „Padá ti zadní ruka.“
Odpověď „Ono je to dost těžký jí tam furt vracet. Vůbec se nedivím, těm fajterům, co je mají pořád dole.“

Právě jsem řekl operátorce společnosti na digitální připojení, nebo co mi to vlastně nabízela, že se nedívám na televizi a sport mě vůbec, ale vůbec nezajímá. Zabralo to a po chvíli mi dala pokoj. Příště ale zkusím jinou strategii, začnu je zvát na trénink. Uvidíme, jestli mi vnutí svůj produkt nebo se nechají zlákat krásou MMA.

Znáte ten pocit? Jste ve městě, kde jste byli všeho všudy dvakrát v životě, odcházíte se synem z restaurace, když se od vedlejšího stolu ozve: „Nazdar Dane!“
Otočíte se. Obličej toho muže vám nic neříká. Přesto stejně familiárně odpovíte na pozdrav. Dáváte mysli čas, ať si vzpomene.
Rozhovor pokračuje klasicky: „...ty vůbec nestárneš... a co Viktor Pešta? Kdy bude mít další zápas?“
Nakonec odejdete, aniž byste prozřeli.
Odcházíte na nádraží a po několika metrech vás osloví další muž. Proces se opakuje.
„Nazdar Dane! Co tady děláš? Ty tady bydlíš? Já tu mám hospodu.“
Když se rozloučíte, otočí se na vás pětiletý syn: „Kdo to byl?“
„Strejda.“
„Jakej?“
„Nevím.“
Existují jen dvě vysvětlení tohoto příběhu.
Buď jsem v tom městě tak populární nebo mi už vážně měkne mozek, že už si lidi kolem sebe nepamatuji. Myslím, že B je správně. Takže sorry, chlapi.
Snad doma poznám ženu.

Ten pocit, když přijde na první trénink BJJ kluk z Austrálie a ve chvíli, kdy mu ukazujete šatnu něco zamumlá a vy rozumíte jen: „...gej or no gej?“
Naštěstí, když to podruhé zopakuje, vám dojde, že se ptá: gi or no gi. Tedy s kimonem nebo bez kimona.

Už se vám někdy stalo, že vidíte žáka, jak dělá techniku špatně a tak přispěcháte s radou.
„Drž to druhou rukou.“
„Já vím,“ přijde rychlá odpověď, jako by si chybu uvědomil.
Nicméně jakmile se otočím, už si to dělá podle sebe.

Vždycky potěší, když na trénink přijde úplný nováček a povídá: ,To je kimura, že jo? To je triangl?‘
Poslední dobou je to čím dál častěji. Lidé už vědí! Povědomí o MMA u nás jde strmě nahoru a to je dobře.

Tak jsem si před deseti dny o raw tyčinku ulomil zub (zjistil jsem dnes u zubaře), další darovaná (před pěti dny) raw tyčinka mi na něm vyndala plombu a za to všechno zaplatím šestku. Píšou že raw je zdravý, o žádných vedlejších účincích na moje zuby a peněženku ani zmínka.

Tři nejčastější otázky nováčků na tréninku?
Kdy budu mít první zápas? (Na MMA)
Za jak dlouho budu mít modrý pásek? (Na BJJ)
Kdo je tady trenér? (Při vstupu do gymu)
Nechápu, že ho v kudrnáči v pantoflích, hned nepoznají!

Na tréninku uspalo děvče kluka v trianglu.
Její reakce, když jsem k nim přeskočil a požádal ji, aby ho (viditelně spícího, chrápajícího) pustila: On neplácal! Vůbec na to škrcení nereagoval.
Jeho reakce, když se po chvíli probudil: Co blbnete? Já jsem v pohodě.
Příště se na něj vyprdnu :-)

Už mi to MMA leze pěkně na mozek!
Přítelkyně: Koupila jsem nový sprchový gel.
Já: Paráda. A nezapomněla si na chrániče na zuby? Už nám došly.

Na tréninku cvičíme páku na ruku. Kluk si málem nechá zlomit ruku v domnění, že by ta technika měla škrtit. Asi něco dělám špatně.

Dnes mi jeden kluk na tréninku povídá: „Hlava mě celkem dobře živí, ale na tohle (MMA) hlavu nemám.“ Nechápu, jak někdo může tvrdit, že MMA je sport pro vymlácený mozky?

Právě odcházím z Penta gymu. Na věšáku něčí kalhoty od obleku a v botníku boty. No nevím. Zas tak tvrdý sparingy jsme nejeli.

Autor: Daniel Barták | pondělí 27.2.2017 7:00 | karma článku: 13.25 | přečteno: 293x

Další články blogera

Daniel Barták

Poslední svého druhu. Zabiják ze staré školy.

8. srpna nad ránem nás čeká střed dvou těžkotonážníků bojujících v hlavním zápase večera o prozatímní titul těžké váhy organizace UFC. Američan Derrick Lewis proti dosud neporaženému Francouzi Cirylu Gane.

7.8.2021 v 15:43 | Karma článku: 6.43 | Přečteno: 243 | Diskuse

Další články z rubriky Sport

Petr Těthal

Pavel Kousal – skrytý „poklad“, zatím jen v ELH?

Sparta letos naplňuje očekávání a její hráči taktéž. Mě asi nejvíc překvapil Pavel Kousal. A to svojí komplexností a vlivem na hru.

27.3.2024 v 14:37 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 47 | Diskuse

Petr Těthal

MS v ledním hokeji divize IIIA

V Kyrgyzstánu se konalo MS jedné z nižších divizí (divize IIIA), pojďme se na tento turnaj podívat malinko blíž.

19.3.2024 v 14:44 | Karma článku: 7.04 | Přečteno: 199 | Diskuse

Petr Mašín

Iron Dad – První nádech svobody

První kapitola mé cesty na dlouhý triatlonový závod, Iron Man. O mém bezstarostném dětství a prvním horském kole, díky kterému jsem pochopil, že v životě budu chtít dál a výš.

16.3.2024 v 15:29 | Karma článku: 10.38 | Přečteno: 136 | Diskuse

Milan Macho

Fotbalové nůžky se rozevírají

Budíček! Probuďme se ze snu, že se úroveň české fotbalové ligy nějak výrazně zvedla. Fakta z Evropské ligy: Liverpool – Sparta 11:2, AC Milán – Slavia 7:3. Smutný rezultát měření sil zástupců české ligy s anglickými a italskými.

15.3.2024 v 19:22 | Karma článku: 14.21 | Přečteno: 326 | Diskuse

Petr Těthal

Play-off, baráž, systém prolínání soutěží… Co je nejvíce fér?

V ELH započaly vyřazovací boje. A jako každý rok zároveň s nimi začala debata o tom, kolik týmů by mělo postoupit do play-off a samozřejmě se stočí i řeč na baráž. 100 lidí = 100 názorů. Tady je ten můj.

15.3.2024 v 13:35 | Karma článku: 5.13 | Přečteno: 148 | Diskuse
Počet článků 55 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 398

Jsem trenér MMA a Brazilského jiu-jitsu v Penta gymu Praha. Píšu hororové povídky a MMA blog. Loni mi vyšel horor Stinná místa a letos kniha o historii MMA Život v kleci. Vše o mě můžete najít na www.danbartak.cz
Co je MMA? Je to zkratka anglického Mixed Martial Art. Jedná se o moderní plnokontaktní sport, využívající kopy, údery, zápas ve stoje, porazy a boj na zemi (údery, páky a škrcení) různých bojových a sportů.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...