Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Stojíme na křižovatce bojových sportů v Česku? Před lety sci-fi, dnes vyprodaná show

Za poslední tři roky jsem si vzal oblek jen dvakrát. Na Blogera roku 2016 a na XFN Marpo vs. Rytmus v O2 aréně.

Dostal jsem totiž nabídku, se sporťákem O2 TV Sport Davidem Sobíškem, ve studiu představovat jednotlivé zápasy. Jednalo se o další skvělou zkušenost, za kterou jsem vždycky rád. O to víc, když byl plný dům. Přes 17 tisíc lidí zvědavých na bojové sporty, něco neskutečnýho. I když…

I když možná jsem čekal lepší atmosféru. Bouřlivější publikum, které by hnalo domácí k nadstandardním výkonům. Samozřejmě byly tam výjimky (Ondruš – Kincl, Vemola), ale od takového kotle bych čekal víc.

To pravé ořechové přišlo nakonec až v samém závěru při nástupu Rytmuse (celá hala začala bučet) a Marpa do ringu. Ve chvíli, kdy začali diváci nadšením bouřit, si člověk uvědomí, jak krásné je být bojovníkem a když ještě vyhrajete…

Upřímně tenhle zápas mě od samého začátku nezajímal. Vůbec jsem nesledoval jejich přípravu, rozhovory a celé to dění kolem. Přišlo mi to úplně mimo. Dva rapeři v ringu. No a co?

Víc jsem byl zvědavý na Davida Dvořáka, titulový zápas Ivana Buchingera, ale hlavně na Honzu Václavka od nás z Penta gymu, který vyhrál na XFN amatérský předzápas. Vlastně ani box mě moc nezajímá, tak proč se na tenhle zápas těšit?

Jenže když tam tak člověk sedí a slyší vřící kotel, atmosféra ho pohltí. Najednou zjišťuje, že souboj dvou raperů je divácky daleko zajímavější, než předchozí návrat boxerské legendy Lukáše Konečného! Paradoxně. Lukáše jsem dlouhou dobu sledoval, prožíval jeho zápasy o titul a jsem rád, že jsem ho mohl vidět naživo. Na druhou stranu rap neposlouchám a kdyby nebyl bulvár, tak o těch dvou možná ani nic nevím.

A přesto mě donutili, abych ten zápas prožíval!

Byl jsem nadšený z Rytmusova boxu i z toho, co přežil a jsem rád, že po tom, co šel třikrát do kolen, rozhodčí zápas neukončil a dovolil mu znovu se vrátit do zápasu. Za což má můj největší respekt. Na Marpovi bylo vidět, že chce zápas ukončit, a i když dost netakticky, dával do každého úderu všechno a po druhém, třetím kole začal fyzicky odcházet. Na obou bylo vidět, že do toho dávají to nejlepší ze sebe a ač více méně amatéři, předvedli super výkon. Klobouk dolů.

Po takovém úspěchu zřejmě těchto komerčních zápasů bude přibývat. Zvlášť když Karlos Vemola hned po svém vyhraném zápase vyzval na boxerský zápas Marpa. Dost mě to překvapilo, myslel jsem si, že dává přednost návratu do UFC, ale nakonec proč ne.

Ale abych se vrátil k vařícímu kotli při nástupech Marpa a Rytmuse. Jedni je odsuzují, další se třeba posmívají, ale oni jsou ti, kteří dřeli, odříkali si v osobním životě a vstoupili do ringu (klece), a to je něco, čeho si cením. Lidi chodí trénovat, ale drtivá většina nepřekročí svůj stín, strach opravdu se postavit soupeři, kteří vás chce porazit a kdy to bude bolet.

Já svůj stín nepřekročím, Marpo, Rytmusi. Zpívám sice rád, ale blbě. Takže si Slavíka asi odpustím!

Autor: Daniel Barták | pátek 28.12.2018 19:23 | karma článku: 8,35 | přečteno: 350x
  • Další články autora

Daniel Barták

Poslední svého druhu. Zabiják ze staré školy.

8. srpna nad ránem nás čeká střed dvou těžkotonážníků bojujících v hlavním zápase večera o prozatímní titul těžké váhy organizace UFC. Američan Derrick Lewis proti dosud neporaženému Francouzi Cirylu Gane.

7.8.2021 v 15:43 | Karma: 6,43 | Přečteno: 243x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Osamělý vlk, pán tenké hrany mezi vítězstvím a porážkou

Sobota zalitá sluncem, neděle jak by smet. Teď jenom neusnout a kolem druhé po půlnoci být u toho, jak paprsky štěstí dopadnou i na slovenského UFC zápasníka Ľudovíta Kleina.

10.5.2021 v 10:22 | Karma: 4,65 | Přečteno: 140x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Tu kávu si nedávej, přiletí loket z pekla

Chcete si dát dobrej thriller, ale fakt jako hodně dobrej? Koukněte se na zápas Jirky Procházky s Dominickem Reyesem

2.5.2021 v 14:49 | Karma: 8,57 | Přečteno: 300x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Když vítězství přebije fanoušek myslitel. Má být přítelkyně u klece?

Dokoukal jsem zápas Michala Martínka na posledním ACA a po něm, já hlupák, sroloval pod video a začal číst komentáře

29.4.2021 v 7:07 | Karma: 5,34 | Přečteno: 187x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Uspat Masvidala? Lepší, než probudit rodinu

Člověk občas, často, nemá chuť v neděli vstávat kolem čtvrté ráno, a to i přesto, že je na programu nabitá karta UFC 261.

27.4.2021 v 13:13 | Karma: 4,59 | Přečteno: 141x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:25

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  11:11

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 55
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 398x
Jsem trenér MMA a Brazilského jiu-jitsu v Penta gymu Praha. Píšu hororové povídky a MMA blog. Loni mi vyšel horor Stinná místa a letos kniha o historii MMA Život v kleci. Vše o mě můžete najít na www.danbartak.cz
Co je MMA? Je to zkratka anglického Mixed Martial Art. Jedná se o moderní plnokontaktní sport, využívající kopy, údery, zápas ve stoje, porazy a boj na zemi (údery, páky a škrcení) různých bojových a sportů.

Seznam rubrik