Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zradit roh Penty? Radši poruším slib!

Týden před Fight Night West – XFN, která se uskutečnila v Karlových Varech, mě oslovil místní MMA zápasník Jan David s tím, zda bych ho nemohl při jeho profesionálním debutu na tomto galavečeru koučovat. 

Souhlasil jsem a to i přesto, že jsem netušil, jak na tom v současné době je. David do Penta gymu už nějakou dobu nechodil. V Praze působil jen po čas studií, a když je ukončil, vrátil se zpátky na západ Čech. Nicméně jsme zůstali v kontaktu. Nebyl tedy důvod říct ne, zvlášť když na stejném turnaji zápasil i další můj svěřenec Tomáš Lejsek.

Bohužel den před zápasem se celá věc začala zamotávat. Večer mi psal pořadatel, že Davidův soupeř nepřijel a tak hledá náhradu, zda bych o někom nevěděl? Nevěděl, odepsal jsem a celou věc pustil z hlavy.

Jenže druhý den ráno mi na trénink volal Jan Voborník, který na FNW – XFN plnil roli rozhodčího. Měl stejný dotaz a já mu bohužel musel říct to samé.

Mám sice v oddíle pár zápasníků, kteří by Davidově váze do 70 kilogramů a zkušenostem cca odpovídali, ale všechno to jsou amatéři. A v tom byl největší problém. Zápasník, který chce sbírat zkušenosti v amatérech, nesmí mít profesionální zápas. Voborník ale přišel s tím, že Davidův zápas se nakonec uskuteční podle amatérských pravidel. S tím už se dalo něco dělat.

Oslovil jsem Jana Václavka, který zrovna končil trénink a následně i Dzianise Turlaie, jenž přišel na další od deseti. Oba mi dali košem. Václavkovi se nechtělo kvůli nízké váze, měl by minimálně o šest kilo míň než David, a Dzianis se po nemoci necítil dostatečně fyzicky připravený.

Já jsem to ale nevzdal a na Václavka trochu zatlačil. Vždyť o nic nejde, řekl jsem mu. Získáš zkušenosti. Je to velké gala, poznáš jaké to je zápasit před takovým publikem. Budeš v televizi atd. atd. atd., až jsem nakonec Honzu přemluvil.

Zbýval dořešit jediný problém. Koho vlastně budu koučovat? Davidovi jsem to sice slíbil, na druhou stranu Václavka jsem do toho navezl a co bylo nejpodstatnější, byl členem mého týmu. A nebýt mu v rohu mi přišlo stejné jako zradit vlastního syna.

Kontaktoval jsem tedy Davida, omluvil se mu, že bohužel nemohu být v jeho rohu. Nicméně jsem mu aspoň zajistil soupeře (což je v den zápasu hodně velký problém, většinou neřešitelný), díky čemuž jeho příprava nepřijde vniveč.

David hned odepsal, že děkuje za férové jednání a vzetí zápasu na poslední chvíli.

V tu chvíli jsem pokládal celou věc za uzavřenou.

Jenže po příjezdu do Karlových Varů jsme si šli sednout s druhým koučem Jirkou Paluskou a Janem Voborníkem do kavárny. A právě Voborník mi znovu nasadil brouka do hlavy. Povídal, jak se David hrdě hlásí k Penta gymu a že by byla chyba s ním ke kleci nejít.

No a tak začalo všechno nanovo.

Chvíli jsme se s Jirkou Paluskou dohadovali, jak to tedy uděláme. Zda půjde s Davidem do rohu on nebo já. Padl i nápad, že bychom se střídali. Jedno kolo já, druhé on, čímž bychom pravděpodobně vstoupili do dějin. Nakonec jsme se dohodli, že rozhodnutí necháme na zápasnících.

První jsme šli za Honzou Václavkem, který pochopitelně řekl, že nás tam chce oba. No a já pak znovu musel za Davidem s tím, zda je skutečně v pořádku, že v jeho rohu nebudu. Řekl, že v pohodě. Do rohu si nakonec vzal Davida Hunanyana a svého bratra.

Takže to pro mě dopadlo tím nejlepším možným způsobem. Opravdu nevím, zda bych mohl koučovat proti vlastnímu zápasníkovi. No, i když nemohl…

V průběhu zápasu se stala něco, co se mi snad ještě nikdy nestalo. V prvním kole se po Davidově tlaku oba borci ocitli na zemi. Davidovi hrozila páka na ruku. V té změti těl, blonďatých hlav (oba jsou blonďáci), Janů, vlastních myšlenek a bůhví čeho ještě, jsem se na chvíli přestal orientovat a začal křičet: „Pozor na arm-bar (páku na ruku)!“ Jako by v ohrožení nebyl David ale Václavek. Nakonec mě rychle z omylu vyvedl Jirka Paluska a po TKO v druhém kole jsme mohli slavit vítězství.

Aby toho nebylo málo druhý den ráno se mi na facebooku objevilo připomenutí, že jsme s Honzou Davidem už dva roky přátelé. A pod tím Davidův komentář: To jsme to včera pěkně oslavili.

Autor: Daniel Barták | čtvrtek 21.9.2017 7:07 | karma článku: 9,96 | přečteno: 302x
  • Další články autora

Daniel Barták

Poslední svého druhu. Zabiják ze staré školy.

8. srpna nad ránem nás čeká střed dvou těžkotonážníků bojujících v hlavním zápase večera o prozatímní titul těžké váhy organizace UFC. Američan Derrick Lewis proti dosud neporaženému Francouzi Cirylu Gane.

7.8.2021 v 15:43 | Karma: 6,43 | Přečteno: 243x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Osamělý vlk, pán tenké hrany mezi vítězstvím a porážkou

Sobota zalitá sluncem, neděle jak by smet. Teď jenom neusnout a kolem druhé po půlnoci být u toho, jak paprsky štěstí dopadnou i na slovenského UFC zápasníka Ľudovíta Kleina.

10.5.2021 v 10:22 | Karma: 4,65 | Přečteno: 140x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Tu kávu si nedávej, přiletí loket z pekla

Chcete si dát dobrej thriller, ale fakt jako hodně dobrej? Koukněte se na zápas Jirky Procházky s Dominickem Reyesem

2.5.2021 v 14:49 | Karma: 8,57 | Přečteno: 300x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Když vítězství přebije fanoušek myslitel. Má být přítelkyně u klece?

Dokoukal jsem zápas Michala Martínka na posledním ACA a po něm, já hlupák, sroloval pod video a začal číst komentáře

29.4.2021 v 7:07 | Karma: 5,34 | Přečteno: 187x | Diskuse| Sport

Daniel Barták

Uspat Masvidala? Lepší, než probudit rodinu

Člověk občas, často, nemá chuť v neděli vstávat kolem čtvrté ráno, a to i přesto, že je na programu nabitá karta UFC 261.

27.4.2021 v 13:13 | Karma: 4,59 | Přečteno: 141x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Strážníci v ulicích naháněli bagr, opilý řidič si jel pro cigarety

26. dubna 2024  15:42

Městská policie z Krupky na Teplicku zveřejnila video z netradičního zásahu svých strážníků. Ti...

Medaile z policistova hrobu nosil zloděj jako ozdobu klíčenky. Odhalila ho DNA

26. dubna 2024  15:36

Policie dopadla zloděje, který v říjnu roku 2022 v Ostravě-Vítkovicích ukradl dvě medaile z hrobu...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  15:10

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Policie navrhla obžalovat za podvod dva rusínské aktivisty s vazbami na Zemana

26. dubna 2024  15:05

Policie navrhla obžalovat dva proputinovské rusínské aktivisty Mychajla Ťaska a Vasyla Džuhana z...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 55
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 398x
Jsem trenér MMA a Brazilského jiu-jitsu v Penta gymu Praha. Píšu hororové povídky a MMA blog. Loni mi vyšel horor Stinná místa a letos kniha o historii MMA Život v kleci. Vše o mě můžete najít na www.danbartak.cz
Co je MMA? Je to zkratka anglického Mixed Martial Art. Jedná se o moderní plnokontaktní sport, využívající kopy, údery, zápas ve stoje, porazy a boj na zemi (údery, páky a škrcení) různých bojových a sportů.

Seznam rubrik